Rus pazar yeri Ozon Global, 60 milyondan fazla kullanıcı tarafından ziyaret edilen büyük bir platformdur. Bu pazar yeri, Türk satıcılar için Rusya'daki işlerini genişletme ve satışlarını artırma konusunda önemli fırsatlar sunmaktadır. Ozon, Türk satıcılarına yeni ipuçları vermek amacıyla düzenlediği forumda, Rusya pazarına girmek isteyenlere rehberlik etti.
Türk malzemeleri, giyimden elektroniğe kadar, Rusya'da yüksek talep görmektedir. Bu talep artışı, Türkiye'den Rusya'ya siparişlerde yaklaşık 41 katlık bir büyümeyi ve yıllık bazda pazar yerinde 9 katlık bir artışı beraberinde getirmiştir; böylece 800 binden fazla ürün çeşidi bulunmaktadır. Ozon'da aylık 60 milyonun üstünde kullanıcı, 800'den fazla aktif Türk satıcısının ürünlerini bulabilir. Ozon Global, Türkiye'den Rusya'ya ve sınır ötesi ticaret hacmini artırarak, Türk girişimcilerin Rusya pazarına girmelerini kolaylaştırmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda, Rusya'daki müşterilerin yabancı satıcılara olan ilgisindeki artış da gözlemlenmektedir. Ozon Global, Türk satıcılarına, işlerini büyütmek amacıyla Rusya'ya ürün satma konusunda eşsiz bir fırsat sunmaktadır.
Ozon hakkında
Ozon, her ay on milyonlarca ziyaretçisi olan, hızla büyüyen bir çevrimiçi pazar yeri ve gelişmiş bir lojistik ağı olarak biliniyor. Ozon aktif olarak çevrimiçi bir platform olarak gelişiyor, mağaza vitrinindeki ürün yelpazesinin yüzde 90’ından fazlası şimdiden pazar yeri ortakları tarafından oluşturuluyor. Şu anda 250 binden fazla satıcı, kitap ve giyimden gıda ve sağlık ürünlerine kadar 20’den fazla kategoride 196 milyondan fazla ürün üretiyor. Ayda 60 milyondan fazla kullanıcı Ozon’u ziyaret ediyor. Ayrıca Ozon, gelişmiş lojistik altyapısı sayesinde şimdiden yaklaşık 37 milyon müşteri sipariş alıyor.
“Bizim amacımız her zaman büyümek”
2023 yılındaki ana hedeflerinden bahseden ve Rusya pazarını Türkiye’ye ilk getiren firma olduklarını söyleyen Ozon Global Türkiye Başkanı Hazal Maraş, “2023’te ki ana hedefimiz satıcı sayımızı ve ürün kategorilerimiz ile seçeneklerimizi arttırmaktı. Son 6 ay için ekstra yüzde 80 bir büyüme planlıyoruz. Hedefimiz bu ve buna ulaşacağız gibi gözüküyor. Bunun dışında lojistik maliyetlerini azaltmak, satıcılara daha fazla ulaşılabilirlik diğer amaçlarımızdan bir tanesiydi ve bunları tamamladık. Her zaman büyümek bizim amacımız. Türkiye’ye daha fazla para kazandırmak ve bir satıcıya Rusya pazarını anlatmak, Rusya pazarının ihtiyaçları ile müşteri davranışlarını öğrenmek gerekiyor. Bu pazar çok büyük ve bunun farkında değiliz. Rusya pazarını Türkiye’ye ilk getiren biziz, bu çok büyük bir avantaj. Ve buna ne kadar hızlı katılırsa aslında satıcılar, başta girenler her zaman avantajlı olacak. Bu pazar dünyada hiç bitmeyecek ve dünyanın en büyük pazarlarından bir tanesi. Türkiye’nin orada bilinirliğini arttırmak hem bizim için gurur ve fırsat” dedi.
“Çok kolay bir lojistik sistemine sahibiz”
Lojistik sürecinin nasıl işlediğini anlatan Maraş, “Bir satıcı Ozon Global sistemine girdiği zaman biz ona beraber çalıştığımız lojistik ortaklarını ve tekliflerini sunuyoruz. Satıcı istediği partneri seçiyor ve ardından satıcının süreci bitiyor. Dünyanın en kolay lojistik sistemine sahibiz. Aslında satıcı hiçbir şey yapmıyor, her şeyi biz yapıyoruz. Tek şey siparişi döndürmek. Sipariş geldiğinde satıcı, belirlediğimiz 29 teslimat noktamızdan birine ürünü göndermesi. Ya da lojistik ekibimiz kapıdan aldırıyor, beraber çalıştığı iş ortağına bağlı olarak. Daha sonra ürün farklı aşamalardan geçerek 5 - 10 iş günü içerisinde Rusya’daki son müşteriye tarafımızdan teslim ediliyor. En son aşamada da satıcımıza ödemeleri yapılırken, lojistik ücretleri oradan kesiliyor ve biz lojistik partnerine kendi aramızdaki operasyonla iletiyor oluyoruz” diye konuştu. Rusların Türk firmalarına karşı güvenine de değinen Maraş, “Çok kuvvetli ve gün geçtikçe artıyor. Türkiye pazarının oraya ürün gönderdiğini anlayan çoğu müşteri memnun kalarak hep geliyor. Bize ulaşmak isteyen herkes maksimum 1 hafta içerisinde geri dönüş alır ve bu hep böyle olacak, ekibimiz arttıkça ” şeklinde konuştu.