Paris'te elektrikli scooterlar, uzun bir süredir tartışma konusu olmuştu. Belediye Başkanı Anne Hidalgo, Nisan ayında bir referandum çağrısında bulundu ve halkın neredeyse yüzde 90'ı scooterların yasaklanması yönünde oy kullandı.

Referanduma katılım düşük bir oranda kalsa da, sonuç demokratik bir zafer olarak kabul edildi. Belediye, kiralık scooter şirketlerine araçlarını toplamaları için Eylül ayının başına kadar zaman tanıdı. Bu sürenin sonuna gelindiğinde, Paris'teki yaklaşık 15 bin elektrikli scooterın sonuncusu da sokaktan kaldırıldı.

Elektrikli scooterların yasaklanmasının ardından, kiralık bisiklet kullanımının artması bekleniyor. Bu, şehirdeki ulaşım seçeneklerinin yeniden değerlendirilmesine ve daha sürdürülebilir bir ulaşım sistemine geçişe katkı sağlayabilir.

Ayrıca, elektrikli scooterların yaygın kullanımı Fransa genelinde güvenlik endişelerine neden olmuştu. 2021 yılında, Fransa'da elektrikli scooterlar nedeniyle yaşanan kazalarda, başkent Paris'te de dahil olmak üzere 24 kişi hayatını kaybetti. Geçen yıl Paris'te sadece 3'ü ölümlü olmak üzere toplamda 459 kaza meydana geldi. Bu nedenle, Paris yönetiminin aldığı bu karar, şehirdeki güvenlik sorunlarına çözüm arayışının bir parçası olarak değerlendiriliyor.