Bonna, kurulduğu günden bu yana doğaya ve yaşama saygılı üretimi benimseyen Türkiye’nin ilk ve tek %100 HoReCa markası olarak üretimde 40. yılını kutlarken sürdürülebilir bir dünya vizyonuyla çalışıyor. Geri dönüştürülmüş porselen atığından elde ettiği tabaklar ile sürdürülebilir bir geleceğe destek olan marka, aynı zamanda sektöre ilham oluyor.
Doğal kaynaktan beslenen bir sektörün tüketimini aşağıya çekmeyi başarıyor!
Sürdürülebilir üretimi marka kimliğinin merkezine koyan Bonna, doğaya olan negatif etkiyi minimum düzeye indiriyor. Üretim döngüsü boyunca verimli kaynak kullanımını destekleyen marka, bu kapsamda tüm birimlerde doğalgaz ve elektrik kullanımında sürekli tasarruf için çalışıyor. Makinalarında yaptığı düzenlemelerle %80 oranında elektrik tasarrufu elde ederken, atık suyun %80’ini geri dönüştürülerek üretimde tekrar kullanılıyor. Bu düzenlemelerle birlikte günlük üretime göre %30 daha az enerji tüketiyor. Ürünlerinin paketlenmesinde kullanılan ambalaj malzemelerini dahi geri dönüştürülmüş malzemeden üreten Bonna, kenar çıtlama garantisi ile ürünlerinin kullanım ömrünü uzatıyor. Bu sayede doğal enerji kaynakları tüketen HoReCa sektöründe %40 olan ürün zaiyatını %6-7’lere kadar indiriyor.
%87 geri dönüştürülmüş materyallerden üretilen tabaklar
Bonna, sürdürülebilirlik vizyonu ile karbon ayak izini azaltma hedefini ortaya koyuyor! %87 oranında geri dönüştürülmüş malzemeden üretilen sürdürülebilir koleksiyonlarında bunun bir parçası olarak ortaya çıkıyor. Doğal yaşam alanları daraldığı için sayıları günden güne azalan ‘Alageyik, Turna, Su Aygırı, Siyah Gergedan ve Mavi Balina’ türlerinin ayak veya kuyruk izlerinden tasarladığı Bonna Prints koleksiyonuyla yaban hayatının tehdit altında olan türlerine destek veren Bonna, Ground ve Cras Koleksiyonlarıyla da geleceğe katkı sağlamayı sürdürüyor. Geri dönüştürülmüş materyalden üretilen koleksiyonları ile bugüne kadar 120 bin parça üretimi sıfır atıkla elde eden marka, aynı zamanda her yıl 3 futbol sahası büyüklüğündeki bir alanın kirlenmemesini sağlıyor. Bonna porselen atıklarından elde ürettiği ürünler sayesinde 1.200 ton yani yaklaşık 7 futbol sahası büyüklüğündeki yeni kaynağı ise tüketmemeyi başarıyor.