The Witcher Serisinde Geralt'ın Rolü
Geralt of Rivia, The Witcher serisinin temel taşlarından biri. Onun olmadığı bir Witcher oyunu hayal etmek, birçok oyuncu için zorlayıcı olabilir. The Witcher 3'teki 36 farklı son ve Geralt’ın hikayesinin üç farklı şekilde sonlanması, karakterin hikayesinin tamamlandığına işaret ediyordu. Bu nedenle The Witcher 4'te Geralt’ın yer almayacağına dair söylentiler uzun süre devam etti. Ancak, CD Projekt Red’in Geralt'ı bir NPC olarak oyuna dahil edeceğini duyurması, hayranların biraz olsun rahatlamasını sağladı. Geralt’ın bir NPC olarak geri dönmesi, onun The Witcher 4’te aktif bir rol oynamayacağı anlamına geliyor. Ancak bu, tamamen hikayeden çıkacağı anlamına da gelmiyor. Geralt'ın bu yeni rolü, oyuna nasıl bir katkı sağlayacak ve oyuncular bu duruma nasıl tepki verecekler? Bu, oyun dünyasında merakla beklenen bir soru.

Geralt'ın Yeni Dinamiği ve Diğer Oyun Serilerine Etkisi
Geralt’ın NPC olarak geri dönmesi, diğer büyük oyun serileri için de bir ilham kaynağı olabilir. Özellikle Mass Effect 4 gibi serilerde, benzer bir stratejinin uygulanabileceği konuşuluyor. Mass Effect serisindeki Komutan Shepard da, serinin yüzü ve en önemli karakterlerinden biri. Shepard'ın Mass Effect 3'teki hikayesi, Geralt’ın The Witcher 3’teki hikayesine oldukça benzer bir şekilde sona ermişti. İki karakter de epik kahramanlıklarıyla tanınıyor ve her iki oyunda da karakterin hikayesinin sona erdiği net bir şekilde vurgulanmıştı. Ancak, bu tür ikonik karakterleri tamamen oyundan çıkarmak, hem geliştiriciler hem de oyuncular için zor bir karar olabilir. Bu noktada, CD Projekt Red'in Geralt’ı bir NPC olarak geri getirme kararı, BioWare gibi diğer geliştiriciler için de bir yol gösterici olabilir.

Shepard ve Geralt Karşılaştırması
Shepard, Mass Effect serisinin vazgeçilmez bir karakteri olarak kabul ediliyor. The Witcher serisinde Geralt’ın olmadığı bir oyun hayal edilemiyorsa, Mass Effect de Shepard’sız düşünülemez. Ancak, Mass Effect 3'teki sonlar, Shepard’ın hikayesinin de bir nevi sonlandığını gösteriyordu. Sadece belirli bir Total Military Strength seviyesine ulaşan oyuncular, Shepard’ın hayatta kaldığı “mükemmel sonu” görebiliyordu. Bu da Shepard’ın hikayesinin büyük oranda tamamlandığı anlamına geliyordu. Ancak bu noktada BioWare’in, Shepard'ı tamamen oyun dışında bırakmak yerine, Geralt’a benzer bir NPC rolü vermesi mantıklı olabilir. Shepard, oyunda bir hologram olarak veya bir bilgi arayüzü şeklinde geri dönebilir. Bu, karakterin aktif bir rol oynamadan oyunculara rehberlik edebileceği bir senaryo yaratabilir. Böylece, hem oyuncuların Shepard’a olan bağlılığı korunmuş olur hem de yeni bir hikayenin önü açılır.

The Witcher ve Mass Effect Gibi Serilerde Yeni Stratejiler
The Witcher 4’te Geralt’ın NPC olarak geri dönmesi, büyük oyun serilerinin, ikonik karakterlerini tamamen emekliye ayırmak yerine, onlara farklı roller verme stratejisini benimseyebileceğini gösteriyor. Mass Effect, bu konuda The Witcher serisinden ilham alarak Shepard’a benzer bir rol verebilir. Hatta diğer uzun soluklu oyun serileri de bu stratejiyi uygulayarak, eski karakterlerini nostaljik bir şekilde geri getirebilir.