Sızdırılan bilgilere göre, bu durum on yıl öncesine kadar reklam amacıyla başladı ve Tesla CEO'su Elon Musk tarafından yönetildi. İddialara göre Tesla, araç bataryası tam doluyken gerçek dışı menzil tahminlerinde bulunan bir algoritma geliştirdi.
Tesla'nın konuyla ilgili şikayetçi olan kişileri susturmaya çalışması da tartışmalara neden oldu. Üçüncü taraf test uzmanları, Tesla araçlarının reklamda belirtilen menzilleri karşılayamadığını iddia etti. Analistler, menzil sorununun çevresel koşulların hesaba katılmamasından kaynaklandığını tahmin ediyor. Örneğin, hava sıcaklığı ve diğer faktörler, elektrikli araç bataryaları üzerinde önemli bir etkiye sahip olabiliyor.
Tesla, daha önce ABD ve Güney Kore'deki yasal düzenleyicilerle bu konuda sorun yaşamıştı. ABD'de satılan elektrikli araçlarda görüntülenmesi gereken menzil tahminleri genellikle EPA ( Çevre Koruma Ajansı) tarafından açıklanıyor. Ancak Tesla, kendi test sonuçlarını sunarak bu düzenlemelere karşı çıkıyor.
EPA, 2020 yılından bu yana Tesla'nın tahminlerini yaklaşık yüzde üç oranında revize etmesini istedi. Ayrıca, Ocak ayında Kore Adil Ticaret Komisyonu, Tesla'ya düşük sıcaklıkların batarya üzerindeki etkilerini müşterilere söylemediği için 2,2 milyon dolar para cezasına çarptırdı.
Reklamda belirtilen menziller ile birçok sürücünün gerçek hayatta deneyimlediği menziller arasındaki farkın binlerce müşteri tarafından şikayet konusu olduğu belirtiliyor. Söylentilere göre, Tesla'nın Las Vegas'taki ofisinde, batarya ve menzil şikayetlerini örtbas etmek için ayrı bir birim oluşturuldu.
Edmunds tarafından yayınlanan 2021 raporu, çoğu Tesla modelinin, sözde 15 millik "güvenlik tamponunu" hesaba katarken bile EPA menzil tahminlerini kaçırdığını ortaya çıkardı. Diğer üreticilerin modelleri ise EPA tahminlerine daha yakın sonuçlar vermiştir.
Tartışmalara rağmen, Tesla araçları güçlü satışlardan yararlanmaya devam ediyor. Çin'deki son fiyat indirimleri ve olumlu performans, Model Y'nin bu yılın ilk çeyreğinde dünyanın en çok satan elektrikli araç olmasına yardımcı oldu.
Kaynak : Reuters
Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.