Valiz kaybolması ve hasar görmesi durumunda yolculara tüyolar

Havayolu yolcularına, valizlerini teslim etmeden önce valizlerinin sağlam halinin fotoğrafını çekmeleri, bagaj fişini saklamaları ve valizin hareketini takip etmeleri öneriliyor. Valiz kaybı veya hasar durumunda, yolcuların hemen havalimanındaki yetkililere bildirmeleri ve tutanak tutmaları gerekiyor. Bagaj kaybı veya hasarı 7 gün içinde havayolu firmasına bildirilmeli ve hak talep etmek için gerekli adımlar atılmalıdır.

Eylül AKGÖKÇE
Eylül AKGÖKÇE Tüm Haberleri
Valiz kaybolması ve hasar görmesi durumunda yolculara tüyolar
Haber albümü için resme tıklayın

Havayolu ulaşımı, zaman, hız ve konfor açısından günümüzde en çok tercih edilen seyahat yöntemlerinin başında geliyor. Havayolu ulaşımında valizin kaybolması, geç teslim edilmesi ve hasara uğraması sıkça karşılaşılan sorunların başında yer alıyor. Valizlerin kaybolması veya zarar görmesi ise yolcunun mağdur olmasına neden oluyor. Yolcuların, böyle bir sorun yaşamaması için Yaşar Üniversitesi Hukuk Fakültesi Ticaret Hukuku Anabilim Dalı Dr. Öğr. Üyesi ve Adalet Meslek Yüksekokulu Müdür Yardımcısı Zeynep Tunca Özcan, vatandaşları uyardı. Havayoluyla seyahat edecek yolculara valizleriyle ilgili önemli tüyolar veren Dr. Özcan, yolcuların valizlerini havayolu şirketine teslim etmeden önce kontuarın önünde valizinin sağlam halinin fotoğrafının çekilmesini önerdi.

Bagaj fişi mutlaka saklanmalı

Yolcuların valizlerini havayolu firmasına teslim ettikten sonra Türk Sivil Havacılık Kanunu’na göre her parça için ayrı ayrı verilmesi zorunlu olan bagaj fişinin mutlaka kontrol edilmesi ve üzerinde yazan bilgilerin doğruluğunun teyit edilmesi gerektiğini vurgulayan Dr. Özcan, “Ayrıca valizin kontuarda uçağa konulmak üzere bantta ilerlediğini gözle takip edilmeli. Havayolu firması tarafından verilen bagaj fişi, yolculuk boyunca mutlaka saklanmalı. Yolculuk sonrasında ise valiz beklerken tatsız sürprizler ile karşılaşabiliriz. Valiz uçaktan çıkmayabilir veya hasarlı gelebilir. Panik olmadan hemen havalimanındaki yetkililere durum bildirilmeli. Valiz kayıpsa veya hasarlıysa tutanak tutulmalı. Yolculuk öncesinde valizin çekilen fotoğrafları delil niteliği taşıyacaktır” dedi.

7 gün içinde itiraz

Bagajın kaybı veya zarara uğranılmasından taşıyıcı havayolu firmasının sorumlu olduğunu belirten Dr. Zeynep Tunca Özcan, “Havayolu ile taşıma; valizin bir havaalanında veya bir hava aracında veya havaalanı dışına indirilmesi halinde o yerde taşıyıcının muhafaza ve nezareti altında bulundukları süreyi kapsar. Taşıyıcı, aynı zamanda havayolu ile valiz taşınmasındaki gecikmeden doğan zarardan da sorumludur. Valizdeki hasar, teslim alırken açıkça fark edilebilir nitelikte ise derhal, fark edilmediyse tesliminden itibaren en geç 7 gün içerisinde havayolu firmasına ihbarda bulunulmalı. Bagaj çeşitli nedenlerle gecikmeli olarak teslim edildiyse ihbar, bagajın tesliminden itibaren en geç 21 gün içinde yapılmalıdır” diye konuştu.

04 Eyl 2023 - 12:05 İzmir- Bilgi

Muhabir  Eylül Akgökçe


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.