Lucy Kerr’in Family Portrait filmi: Korku ve gerçekliğin buluştuğu bir baş yapıt

Lucy Kerr'in ilk uzun metraj filmi Family Portrait izlerken, aile Noel kartı fotoğrafları çektirmekten ne kadar hoşlanmadığımı hatırladım. Bu ritüel, sadece anı ölümsüzleştirme isteğiyle değil, aynı zamanda mutlu bir görüntü oluşturup bunu dünyayla paylaşma arzusu ile tanımlanır. Kerr’in filmi, başlangıçta Teksas'ta sıradan bir gün gibi görünen bir aile toplantısının, giderek gerçeküstü bir korkuya dönüşen hikayesini anlatıyor.

Eylül AKGÖKÇE
Eylül AKGÖKÇE Tüm Haberleri

Aile Ritüellerinin Altında Yatan Gerçeklik
Filmdeki karakterler, birbirleriyle konuşurken diyaloglar sıklıkla üst üste gelir ve kendini bastırır. Bu, sürekli bir şeylerin ters gittiği hissini yaratır. Herkes sanki bu normalmiş gibi devam eder, ölüm kapıyı çaldığında bile etraflarında olup biteni düşünmek için neredeyse hiç durmazlar. Bu, onları bir arada tutan bağlayıcı güç olduğu kadar, aynı zamanda ailevi bir sanrının da portresidir: Lanetli toplantının sahte huzurunu bozabilecek her şeye karşı kasıtlı bir cehalet.

Filmin Görsel ve İşitsel Anlatımı
Family Portrait, Andrew Siedenburg ve Nikolay Antonov'un ses tasarımıyla zenginleştirilmiştir. Bu, sanki bir korku kakofonisi cildinizin altına girmeye başlamadan önce doğal olarak oluşan sesleri yakalıyormuş gibi hissettirir. Filmin görsel anlatımı da bu atmosferi destekler; Kerr ve görüntü yönetmeni Lidia Nikonova'nın her şeyi çerçeveleme şekli, önemli olana bakmama eğilimimizden kaynaklanan ürpertici duyguyu görsel olarak yakalar.

Karakterlerin Derinlikli Portresi
Katy (Deragh Campbell), Family Portrait filminin merkezi bir figüre en yakın olanıdır. O, olan bitenin farkında olan ve bundan endişe duyan birkaç kişiden biridir. Onun fotoğraf çekmenin önemine hala tutunması derinden rahatsız edicidir. Film, Katy'nin, erkek arkadaşı Olek'in (Chris Galust) ve ailenin geri kalanının, birlikte geçirdikleri günlerini (yoksa birden fazla mı?) zamanda sürüklenerek geçirmelerini konu alır.

Salgın Teması ve Aile İlişkileri
Film, kısmen yaklaşan salgınla ilgilidir. Önemli bir dönüm noktası, karakterlerin zatürre olduğuna inandıkları bir şeyden dolayı sahne dışında birinin öldüğünü kısaca tartıştıkları zamandır. Bu bilgi ilk olarak Katy'ye söylendiğinde, Olek hala fotoğraf çekip çekmediklerini tekrar sormadan önce orada otururken bile bunu kavrayamamış gibi görünür. Bu zaten kendi başına yeterince korkunç, ancak hissettiğimiz yıkım onu daha da korkunç hale getirir.

Görsel ve Duygusal Etkileşimler
Katy'nin ailesiyle olan ilişkisi, onun sürekli olarak onları bir arada tutma çabasıyla şekillenir. Bir karakterin, bir aile üyesinin fotoğrafını ayrıntılı olarak tartıştığı bir sahne, filmin kendimizi uyuşturma kapasitemiz hakkında ne anlama geldiğini açıkça ortaya koyar. Filmin geri kalanının çoğu ulaşılamayacak kadar uzakta kalır, annesi ortadan kaybolurken Katy'nin herkesi bir araya getirmeye çalıştığını görürüz.

Kerr'in Anlatım Tarzı
Kerr'in en büyük sıçramalarından bazılarını 45. dakikada gerçekleştirir. Katy'nin aniden kendini bir ortamdan çıkarıp diğerine geçtiğini görüyoruz. Ailesinden uzakta ormana gitse de bu, kısıtlayıcı olmaktan çok özgürleştirici bir harekettir ve daha önce sadece hafifçe tutunduğumuz her ne ise ondan kurtulduğumuz hissini yaratır. Kerr bu değişimi güvenle gerçekleştirir ve bir kez bile oldukça kaygan olan malzeme üzerinde kontrolü kaybettiğini hissetmez.

Filmin Etkileyici Sonu
Filmin sonu, altınızdaki halıyı çekip çıkaran ve bir şeylerin paramparça olduğu hissini bırakan bir dizi yıkıcı son çekimle doruğa ulaşır. Bunun tam olarak ne olduğunu bilmeseniz bile, bu onun lehine işler ve kapanış etkisinin kaçınılmaz olmasını sağlar. Bunların hiçbirinde neredeyse hiç diyalog yoktur, ancak daha az ürkütücü olmayan bir dokunaklılıkla konuşur.

28 Haz 2024 - 14:25 - Kültür & Sanat

Muhabir  Eylül Akgökçe


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.