En iyi yeniden yapımların çoğu, orijinalin hikayesi ve tonuyla çılgınca sallananlardır; The Departed, Infernal Affairs'in hikayesini alıp günümüz Boston'ına yerleştirdi ve The Magnificent Seven, Seven Samurai'nin destansı anlatısını bir Western macerasına dönüştürdü. Bazı filmler, modern bir proje tarafından kopyalanması zor olan benzersiz bir zaman ve çağda yayınlandığı için başarılı oldu. Bu filmler ilk yayınlandığında çarpıcı derecede orijinal olabilir, ancak hayal gücü kıvılcımından yoksunlarsa hikayenin tekrarlandığını görmek oldukça sıkıntı verici olabilir. İşte orijinalin ruhundan yoksun beş film yeniden yapımı.
Total Recall (2012)
Total Recall, şimdiye kadar yapılmış en iyi bilimkurgu filmlerinden biridir, çünkü abartılı görselleri, izleyicilerin jenerik aktıktan çok sonra bile sonu hakkında tartışmasına neden olan derin ve sürükleyici bir gizemle birleştirmiştir. Paul Verhoeven, çığır açan makyaj efektleri kullanan güzel, elle yapılmış bir aksiyon gerilim filmi yaratmış olsa da Len Wiseman'ın bu görsel yeniliklerden hiçbiri eksik değildi. Ayrıca en şok edici, şiddet içeren R-Rated bilimkurgu filmlerinden birini oldukça genel bir PG-13 yaz gişe rekorları kıran filme dönüştürmek de zordu. Total Recall yeniden çevriminin en büyük sorunlarından biri, Colin Farrell'ın Arnold Schwarzenegger'in karizmasından yoksun olmasıydı. Farrell günümüzde çalışan en iyi ve en çok yönlü oyunculardan biri, ancak Schwarzenegger'in 1990'larda aksiyon filmi rönesansının zirvesindeyken yaptığı kadar tek cümlelik espriler sunmada inandırıcı değildi.
RoboCop (2014)
RoboCop, Peter Weller'ı anında tanınan bir film kahramanına dönüştüren heyecan verici bir aksiyon filmi değil, polis vahşetini, iki partili hükümet sistemini ve yanıltıcı reklamların baskısını eleştiren derin bir hiciv çalışmasıdır. RoboCop'un 2014 yeniden çevrimi, basit bir aksiyon gerilim filmi yapmak adına tüm toplumsal hiciv kavramlarını bir kenara bıraktı. Bu, yeniden çevrimin ömrünü tüketti ve onu diğer bilimkurgu aksiyon gerilim filmlerinden ayırt edilemez hale getirdi. RoboCop'un yeniden yapımı, PG-13 derecelendirmesinden gerçekten zarar gördü, çünkü bu asla açıkça çocuklara yönelik bir hikaye değildi. Amerika'nın suç sorunlarının gerçekliğine bakan bir filmin, daha geniş bir izleyici kitlesinin onu izlemekle ilgilenmesini sağlamak için kendini dizlerinden kesmesi kesinlikle tuhaf geldi. Samuel L. Jackson ve Michael Keaton ellerinden gelenin en iyisini yaparken, 2014 RoboCop filmi geçmişin soluk bir taklidiydi.
Point Break (2015)
Point Break, Kathryn Bigelow'un filmi keyifli hale getirmek için tam da doğru miktarda kampçılık katabildiği için 1990'ların aksiyon sineması dönemini tanımlayan bir filmdir. Ne yazık ki, Point Break'in yeniden çevrimi kendini fazla ciddiye almaktan muzdariptir. Batman Başlıyor veya Casino Royale gibi karanlık bir yeniden başlatmaya ihtiyaç duymayan bir film varsa, o da banka soyan sörfçülerle ilgili abartılı bir aksiyon filmiydi.
Point Break'in yeniden çevrimi, iki yıldızının karizma eksikliğinden dolayı sıkıntı çekti. Keanu Reeves ve Patrick Swayze'nin orijinalde gerçekten özel bir şey yapıyormuş gibi hissettirirken, Luke Bracey ve Edgar Ramirez'in yeniden çevrimde neredeyse hiç kimyası yok. Hızlı ve Öfkeli'nin zaten Point Break'in neredeyse bir kopyası olduğu düşünüldüğünde, tamamen farklı bir yeniden çevrimin var olması için gerçekten hiçbir neden yok.
Ghostbusters (2016)
Ghostbusters, komedi, macera, toplumsal hiciv ve korkuyu tüm zamanların en iyi yaz gişe rekorları kıran filmlerinden birine dönüştüren nesiller arası bir kez görülen bir fenomendi. Paul Feig'in Ghostbusters'ı yeniden yorumlaması geçmişin nota nota tekrarı gibiydi. Bu, hayalet avcılığı işine başlayan dört New Yorklu hakkında bir başka hikayeydi, ancak ilk filmi bu kadar özel kılan aynı esprili şakalaşma ve yaratıcı efektlere sahip değildi. 2016 yapımı filmin bu kadar çok cinsiyetçi tepki alması çok talihsiz bir durum ancak yeni yıldızlar Bill Murray, Harold Ramis, Dan Akroyd ve Ernie Hudson'ın orijinal filmdeki kimyasını yakalayamadı. Bu durum Sony Pictures Entertainment'ın yeniden yapımı tamamen görmezden gelip miras devam filmleri Ghostbusters: Afterlife ve Ghostbusters: Frozen Empire ile devam etmesine yol açtı.
Ghost in the Shell (2017)
Ghost in the Shell, tartışmasız en önemli anime filmlerinden biridir ve 21. yüzyıla doğru ilerleyen cyberpunk türü üzerinde derin bir etki yaratmıştır. 2017 yeniden yapımı, anime projelerinin canlı aksiyon yeniden yapımlarının genellikle aynı görsel stili yakalayamadığını bir kez ve herkes için kanıtladı. Ghost in the Shell, ortamı nedeniyle işe yaradı ve bir başka canlı aksiyon bilimkurgu gerilim filmi olarak daha az özel hissettirdi. Ghost in the Shell, beyazlatması nedeniyle de oldukça sorunluydu, çünkü Scarlett Johansson'ın The Major olarak kadroya alınması ilk iki filmin birçok hayranını rahatsız etti. Ghost in the Shell'in yeniden çevrimi gerçekten hikayeyi yeni bir nesle yeniden tanıtmak isteseydi, en azından ilk etapta onu seven izleyicileri temsil ettiğinden emin olmak için zaman ayırmalıydı.
Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.