The Outlaws: Western sinemanın en yenilikçi filmi olabilir mi?

Western, sinema tarihinin en eski türlerinden biridir. Batı'nın romantik manzaraları, oraya yerleşen acımasız sömürgecilerin vahşi bireyciliği ve hayat ve adaletin ancak ateş edilebildiği kadar güvenli olduğu fikri, türün en çok anlatılan unsurları arasındadır. Dolayısıyla, gerilimin en yüksek noktası, genellikle kanun sınırlarının çok dışında, özellikle de kendilerini bir kavşakta bulduklarında şiddetten başka çareleri olmayan kanun kaçağı grupları arasında yatar.

Eylül AKGÖKÇE
Eylül AKGÖKÇE Tüm Haberleri

Kısa Ama Yoğun Bir Hikaye
The Outlaws, 80 dakikanın altında süren bir film ve kimsenin kimseye gerçekten güvenmediği, basit bir öncül ve ona eşlik eden paranoya etrafında dönen yalın, acımasız bir hikaye sunuyor. Günümüzün aşırı uzun çalışma sürelerine sahip dünyasıyla karşılaştırıldığında, bu büyük ölçüde bir lütuf.  Birçok filmin ve TV dizisinin potansiyelini azaltan türden yabancı unsurlardan veya hikayelerden yoksun. Öte yandan, karakterleri daha iyi geliştirilebilirdi; hikaye zaman zaman çok zayıf görünüyor ve duygusal ağırlığın göreceli eksikliği filmin bazı daha ince unsurlarının etkisini azaltıyor. İyi, ancak kesinlikle devrim niteliğinde olmayan parçalara sahip, ete kemiğe büründürülmesi gereken bir film.

Karakterler ve Performanslar
Dört kanun kaçağı, sert lider Vahşi Bill Higgins (Arthur Sylense), kasa hırsızı Boone Collins (karizmatik Jonathan Peacy), acımasız Henriette Parker (Celeste Wall) ve gizemli JT Tulsa (Dallas Hart) başarılı bir tren soygunundan sonra büyük bir deste altınla yola çıkarlar. Haksız yere elde edilen mallar torbalara konur ve Vahşi Bill'in babası Kanlı Tom Higgins (Eric Roberts) ile buluşmak için bir günlük yolculuktan sonra eşit olarak bölünür. Hırsızlar birbirlerine güvenmezler, ancak çanta vahşi doğada geçirdikleri tek gecede uyuyan yolcuların her birine bağlıyken, ne ters gidebilir? İlk gece uykusundan sonra Vahşi Bill, taşlarla dolu çantayı bulur. Gecenin bir yarısında altın bir yere gitmiştir ve mürettebattan biri suçludur. Hırsızlar sürüsü, birbirlerini öldürmeden veya dış güçlere boyun eğmeden, altını kimin çaldığını bulmak için karşılıklı güvensizliğin üstesinden gelmek zorundadır.

Western Türünde Bir Başarı
Western'ler, yakın zamanda Quentin Tarantino'nun haydutlar ve ödül avcıları hikayesi The Hateful Eight'te örneklendirilen, karşılıklı güvensiz suçlular ve ikiyüzlülükler hakkındaki hikayeler için mükemmel tür araçlarıdır. Çok az yasal başvuru ve büyük ölçüde aşınmış medeniyetin geleneksel kalıntıları ile, bu kesinlikle güvenilmez insanlardan herhangi biri birbirlerine nasıl güvenebilir? Burada, güvenemezler. Güven başlangıçta zayıftı ve sonra hazinenin kaybolmasıyla hemen kayboldu. Altı atıcının mermisinin tüm anlatı kolaylığıyla, özüne indirgenmiş önemli bir Western teması.

Güçlü Oyunculuklar ve Dinamik Performanslar
Jonathan Peacy, Boone'da unutulmaz ve şüpheli bir kanun kaçağı yaratırken, Arthur Sylense, Vahşi Bill'in tehditkar liderliğini ustalıkla sergiler. Henriette'in şiddet eğilimleri, Celeste Wall sayesinde hoş bir tuhaf karizmayla gerçekleştirilir. Eric Roberts'ın Kanlı Tom'u çok dikkat çekici bir sahnede geldiğinde, anında dikkat çeker ve gerçek tehlikesini ve motivasyonlarını ortaya koyar. Merkezi anlatıdaki karakter gelişimi, her biri çalışma süresi ve etkisi açısından verimli olan birkaç taktiksel olarak yerleştirilmiş geri dönüşle tamamlanır. Film ayrıca, çok çeşitli farklı ve değişen ilgi alanlarını kurması ve bir çatışma ve paranoya akışını başarılı bir şekilde körüklemesiyle övgüye değerdir. Her karakter her zaman algılanan en büyük avantajının arayışındadır ve ilerledikçe ilgi çekici (bazen oldukça komik) bir gerilim üretir.

Görsel ve Anlatı Unsurları
Filmdeki ara bölümler ve geri dönüşler, çok basit olabilecek bir hikayeye renk ve yaratıcılık katıyor. Klasik bir Batı ihanet hikayesinin anlatıldığı ve sinematografi tarzının filmin varsayılan modern tarzından önceki bir dönemin filmlerinin siyah beyaz bir stilistik kopyasına geçtiği bir an vardır. Özbilinçli, genellikle meta seslendirme, kısa ama açıklayıcı geri dönüşler ve Tarantino-vari başlık kartlarıyla birlikte, bu unsurlar dünyayı temel ayrıntılarının ötesine taşımak için bazı katmanlar ekler. Geri dönüşler ve ek açıklamalar, karakterlerin geçmişlerinin açıklayıcı unsurlarını tanıtmak için iyi bir iş çıkarır ve asla hoş karşılandıklarından daha uzun süre kalmazlar.

14 Tem 2024 - 14:25 - Kültür & Sanat

Muhabir  Eylül Akgökçe


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.