ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, arızalanan otobüslere kentin dört bir yanındaki atölyelerinde, kendi personeliyle müdahale ediyor. Garanti kapsamı dışındaki araçların, yolcu güvenliğini ve yolculuk konforunu etkilemeyecek yedek parçaları da ESHOT’un Gediz Atölyesi’nde tamir ediliyor. Gerektiğinde bu parçaların yenileri de üretilebiliyor. Böylece yılda yaklaşık 150 milyon lira tasarruf sağlanıyor.

Murat Güçlü
Murat Güçlü Tüm Haberleri
ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor
ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor
+6
Haber albümü için resme tıklayın

Yaklaşık 1700 otobüslük filosuyla her gün ortalama 1 milyon kişiye toplu ulaşım hizmeti veren ESHOT Genel Müdürlüğü’nün; Buca Gediz ve Adatepe, Konak Halkapınar, İnciraltı ve Karşıyaka Örnekköy’deki atölyeleri adeta fabrika gibi çalışıyor. Arızalanan ya da kazalarda zarar gören otobüslere ilk etapta sahada mobil tamir ekipleri ile müdahale ediliyor.

ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor

Garaja çekilmesi gereken araçlar ise atölyelerde ESHOT’un teknik personeli tarafından tamir ediliyor. Bunun yanı sıra garanti kapsamı dışındaki otobüslerin, yolcu güvenliğini ve konforunu etkilemeyecek yedek parçalarının bir kısmı da yine atölye imkânlarıyla tamir ediliyor. Gerekirse bu parçaların yenileri de üretilerek araçlara monte ediliyor.

 

ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor

Yılda 150 milyon TL tasarruf

ESHOT Genel Müdürlüğü teknik personelinin, 3D yazıcılarla modelleyerek kalıplarını çıkardığı ve atölye imkânlarıyla ürettiği yedek parçaların sayısı 1950’yi buluyor. Orijinallerinden çok daha sağlam olan bu parçaların kullanım ömürleri uzuyor. Böylece araçların arıza sıklığı azalıyor. Yılda 70 bin adedi bulan yedek parça üretim ve tamirat faaliyeti sayesinde ortalama 150 milyon TL tasarruf ediliyor.

 

ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor

Zamandan da kazanılıyor

Yedek parça temin süreleri ortadan kalktığı için araçların tamir süreçleri de kısalıyor. Arızalanan otobüsler, olabilecek en kısa sürede yeniden hizmete dönüyor. ESHOT Genel Müdürlüğü Genel Onarım Şube Müdürlüğü Kısımlar Sorumlusu Kadir Akay, Gediz Atölyesi’nde sadece geçen yıl 30 bin yedek parçanın sıfırdan üretildiğini vurguladı.

ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor

Tamir edilen yedek parçalarla birlikte bu sayının 70 bini bulduğunu belirten Akay, “Ürettiğimiz parçalar içinde 3000 TL’lik olan da var 300 bin TL’lik olan da…

ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor

Örneğin piyasadan tanesini 300 bin TL’ye alabildiğimiz KWS pistonunu, biz kendi atölyemizde, kendi imkânlarımızla 7 bin TL maliyetle tamir edebiliyoruz. Bu faaliyetleri, yolcu ve araç güvenliğini riske atmadan yapıyoruz. Kamu kaynağını en etkili ve verimli şekilde kullanabilmek için ince eleyip sık dokuyoruz” dedi.

ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor

ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor

ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor

16 Tem 2024 - 13:23 İzmir- Yerel

Muhabir  Murat Güçlü


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.