Gişe Rekorlarını Alt Üst Eden Yönetmen: Lee Isaac Chung

Son on yılda gişe rekorları kıran film yapımcılığının arkasındaki ölçütler kökten değişti. Artık sektör, daha yaşlı yönetmenlerin yüksek profilli yaz gişe rekorları kıran filmlerini yönetmesine öncelik vermiyor. Bunun yerine, Sundance Film Festivali'nden bağımsız bir gözde filmin yönetmeninin seviyelendirilmesi ve yılın en büyük gişe rekorları kıran filmlerinden birinin dizginlerinin ona verilmesi artık yaygınlaştı.

Eylül AKGÖKÇE
Eylül AKGÖKÇE Tüm Haberleri

Bağımsız Filmlerden Büyük Gişe Rekortmenlerine
Colin Trevorrow, Jurassic World'ü üstlenmeden önce yalnızca küçük ölçekli zaman yolculuğu komedisi Safety Not Guaranteed'i yönetmişti. Chloé Zhao ise, tartışmalı Marvel Sinematik Evreni filmi Eternals'ı yönetirken, Nomadland'in ödül sezonundaki başarısının ardından geliyordu. İlk söylentiler, Twisters'ın öngörülemeyen 2024 yaz gişesi ortasındaki birkaç hit filmden biri olacağını gösteriyor. Yönetmen Lee Isaac Chung, Akademi Ödüllü draması Minari'den sonraki ikinci filmiyle bu büyük projeye imza atıyor. Minari, birçok izleyicinin dikkatinden kaçmış bir film olabilir. 2021'in başında kısa bir ödül eleme turu atlatmasına rağmen film, COVID-19 krizi nedeniyle hala önemli sayıda tiyatro kapanışının olduğu bir dönemde yayınlandı.

Minari'nin Benzersizliği ve Lee Isaac Chung'un Yeteneği
Minari, göçmen deneyiminin benzersiz zorluklarını ve özelliklerini kutlayan güzel bir aile dramasıdır. Chung'un olağanüstü ilk uzun metrajlı filmini gören herkes, Twister gibi bir klasiğin devam filmini yaratma haklarının ona neden verildiği konusunda aklında hiçbir şüphe kalmazdı.

Minari'nin Konusu
1980'lerin başında geçen Minari, Kaliforniya'dan Arkansas'taki bir çiftliğe taşınan Güney Koreli bir aileye odaklanıyor. Jacob Yi (Steven Yeun), işleri kendi kurallarına göre yapmaya kararlı gururlu bir babadır. Ancak karısı Monica (Han Ye-ri) hayatlarındaki bu büyük değişiklikten endişe duymaktadır. Jacob, çiftliği işletmek ve su kehanet becerilerini kullanmak için ilk başta isteksizce eksantrik bir Kore Savaşı gazisi olan Paul'un (Will Patton) yardımını ister. Jacob ve Monica, izlenmesi gereken bir kalp rahatsızlığı olan oğulları David (Alan Kim) için endişelenirler. Hayatlarındaki bu yeni değişimin stresi aileyi parçalayacakmış gibi hissettirince, Monica'nın annesi Soon-ja (performansıyla Oscar kazanan Youn Yuh-jung) onlarla yaşamaya gelir. Soon-ja, memleketinin geleneklerine hâlâ saygı duyar ve yeni bir ülkede olmalarına rağmen ailesinin bu gelenekleri yaşatmasına yardımcı olmaya çalışır.

Minari'nin Aile Dinamikleri
Minari, ailenin tüm üyelerini eşit şekilde ele aldığı için harika bir aile dramasıdır. Chung'un kendi yetiştirilme tarzıyla ilgili ayrıntılar göz önüne alındığında, David'in genç karakteriyle daha yakından özdeşleştiği anlaşılıyor. Filmdeki en iyi anların çoğu, dünyayı bir çocuğun gözünden görmenin gençlik coşkusunu yakalayan anlardır. David için her şey hayattan daha büyük hissettirir ve en acil zorluklar bile tek bir uzun macera gibi hissettirir. Jacob ve Monica arasındaki evlilik anlaşmazlığı sahneleri de eşit miktarda zarafetle ele alınır. İkisinin "başarı"yı neyin oluşturduğu konusunda açıkça çok farklı bakış açıları olsa da, en kritik tartışmalarında bile mevcut olan temel bir saygı ve romantizm seviyesi vardır.

Amerikan Rüyası ve Minari'nin Temaları
Amerikan rüyası ifadesi sıklıkla milliyetçi milliyetçilik sözcüklerini akla getirse de, Minari'de en geniş kapsamıyla ele alınıyor. David ve Monica, çiftlikte kendilerine bir hayat kurmak için değerlerinden vazgeçmeye zorlanmazlar. Yine de çeşitlilik gösteren bir ülkede olmak, Yi ailesinin başka türlü sahip olamayacakları yeni deneyimlere açılmalarına da olanak tanır. Gelenek, izleyiciyi Paul'ün Yi'nin kutsallığına ırkçı veya yabancı düşmanı bir engel olacağına inandırırken, Patton yeni Koreli arkadaşlarından öğrenmekten hoşlanan çok kabul edici bir karakteri canlandırıyor. Çeşitliliği kutlamaktan daha kahramanca veya Amerikanca hiçbir şey yoktur.

Lee Isaac Chung'un Yetenekleri
Chung'a Twisters için daha büyük bir bütçe verilmesinin nedeni anlaşılabilir. Minari, "hayatın bir kesiti" yaklaşımının güzelliğini gösteren olağanüstü bir görsel başarıdır. Filmde Edward Yang veya Wong Kar-Wai'nin eserleriyle karşılaştırmalar çağrıştırabilecek metodik, sabırlı bir tempo olmasına rağmen, Minari'de Chung'un bireysel deneyimine özgü hissettirmeyen hiçbir şey yok. Chung, açıkça her göç anlatısının nasıl olduğu hakkında her şeyi kapsayan bir hikaye yapmayı amaçlamadı. Aksine, kendi hikayesini olağanüstü miktarda özgüllükle kutlamayı seçti. Minari'nin ardından yavaş tempolu bir drama daha izlemek doğal görünmüş olabilir, ancak Chung, bazılarının varsaydığından çok daha çok yönlü bir film yapımcısı.

Twisters ve Chung'un Yetenekleri
Twisters ve Minari doğal birer tamamlayıcı parça gibi görünmeyebilir. Ancak ikisi de izleyicinin zaten bildiğini düşündüğü hikayelerde iz bırakmayı amaçlayan bir auteur'ün eseridir. Chung, Twisters'ı üstlenmeden önce, Star Wars yan dizisinin büyük ölçüde hayal kırıklığı yaratan üçüncü sezonu arasında öne çıkan, İmparatorluk siyasetinin büyüleyici bir incelemesi olan The Mandalorian bölümü The Convert'i yönetti.

18 Tem 2024 - 12:28 - Kültür & Sanat

Muhabir  Eylül Akgökçe


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.