Shelby Oaks: Chris Stuckmann’ın ilk filmi

Chris Stuckmann'ın ilk filmi Shelby Oaks, eleştirmenlikten yönetmenliğe geçiş yapan popüler bir YouTube film eleştirmeninin başarısını gözler önüne seriyor. Bu durum, eleştirmenlere yönelik sıkça kullanılan Yapabilenler yapar. Yapamayanlar eleştirir. Sözünü adeta çürüten bir örnek.

Eylül AKGÖKÇE
Eylül AKGÖKÇE Tüm Haberleri

Filmdeki Alt Türlerin Başarılı Karışımı
Shelby Oaks, çeşitli alt türlerin harmanlandığı bir yapım. Araştırmacı prosedürlerden bulunan görüntü sahte belgesellerine kadar pek çok farklı element içeriyor. Bu çeşitli unsurlar, filmin bütünlüğünü koruyarak bir araya gelmeyi başarıyor. The Blair Witch Project, Horror in the High Desert ve Lake Mungo gibi filmlerden esintiler taşıyan Shelby Oaks, bu türlerin başarılı bir remiksi olarak karşımıza çıkıyor.

Konu ve Karakterler
Stuckmann, Shelby Oaks’ta bilindik bir hikaye yapısına sadık kalıyor. Film, The Paranormal Paranoids olarak bilinen hayalet avcısı vlogger'ların kaybolan bir ekibini konu alıyor. Filmin anlatımı, ekibin son bilinen yerlerini belgesel tarzında sunarak başlıyor ve şovun hala kayıp sunucusu Riley'ye (Sarah Durn) odaklanıyor. Riley'nin kız kardeşi Mia (Camille Sullivan), sevdiği kişinin öldüğünü kabullenemeyen bir karakter olarak sıkça ön plana çıkıyor.

Görüntü Yönetimi ve Mekan Kullanımı
Shelby Oaks'un görsel atmosferi, görüntü yönetmeni Andrew Scott Baird'in katkılarıyla zenginleşiyor. Baird, Mia'nın Shelby Oaks’ın terkedilmiş ormanlarında ve paranormal olayların yaşandığı mekanlarda korkunç ipuçlarını kovalamaya başladığında, ekranı lekelemeden karanlık atmosferi vurguluyor. Bu film, ortalama orman korku filmlerinin ötesine geçerek izleyiciye canlı ve somurtkan bir çaresizlik hissi yaşatıyor.

Stuckmann’ın Korku Türündeki Başarısı
Stuckmann’ın korku türündeki deneyimi ve bilgisi, Shelby Oaks'ta açıkça görülüyor. Mike Flanagan’ın rehberliğiyle birleşen Stuckmann’ın korku türüne dair derin bilgisi, filmin tematik özgüvenini ve atmosferini başarılı bir şekilde yansıtıyor. Filmin belirli anları, Flanagan’ın ilk filmi Absentia'nın yürek burkan atmosferini hatırlatıyor.

Filmin Üçüncü Perdesi ve Sonuç
Shelby Oaks'un üçüncü perdesi, izleyicileri ikiye bölebilecek bir yapıya sahip. Ancak, Mia'nın tahmin edilebilir vahşi kaz kovalamacasına rağmen, yıldız performanslar ve Stuckmann’ın tematik özgüveni bu durumu gölgede bırakıyor. Filmin kapanış dakikaları ise garip bir şekilde izlenebilir ve etkileyici.

Oyunculuk Performansları
Camille Sullivan, Mia karakterinin duygusal yoğunluğunu başarıyla yansıtarak öne çıkıyor. Deneyimli isimler Michael Beach ve Keith David, sahneleri sabitlemeye yardımcı oluyor. Sullivan, Mia’nın inatçılığı ve özverisini, Riley'nin ölümünü kabul etmeyi reddeden kalbi kırık bir kadın olarak tanımlıyor ve bu duygusal yoğunluğu başarıyla aktarıyor.

Genel Değerlendirme
Shelby Oaks, Chris Stuckmann’ın bir film yapımcısı olarak başarılı bir ilk gösterimi. Filmin özgün hikaye anlatımı ve zengin folklorik temelleri, onu rutin bir korku prosedürü olmaktan çıkarıyor. Stuckmann, çevrimiçi eleştirmenlik kariyerini, her incelemeden ders çıkararak, korku türünde önemli bir yapım ortaya koyuyor. Shelby Oaks, tüyler ürpertici atmosferi, güçlü performansları ve zengin hikaye anlatımıyla korku severler için kaçırılmaması gereken bir film.

Shelby Oaks, Chris Stuckmann’ın korku türünde takdire şayan bir ilk filmi olarak dikkat çekiyor. Bu film, Stuckmann’ın yıllar boyunca korku filmlerini inceleyerek edindiği bilgileri ve deneyimleri başarılı bir şekilde yansıtıyor. Bu da onu, türün hayranları için özel kılıyor.

07 Ağu 2024 - 15:40 - Kültür & Sanat

Muhabir  Eylül Akgökçe


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.