Assassin's Creed Serisinin Tarihi Gelişimi
Assassin's Creed serisi, 2009'dan 2015'e kadar yıllık olarak piyasaya sürüldü. Bu dönemde her yıl yeni bir oyun geliyordu ve serinin hayranları her yeni oyunu merakla bekliyordu. Ancak, bu yıllık döngü, hem geliştiriciler hem de oyuncular için yıpratıcı olabiliyordu. 2015'ten sonra Ubisoft, oyunlarını iki yıllık periyotlarla piyasaya sürmeye başladı. Bu, serinin kalitesinde belirgin bir artış sağladı. Bu süreçte, dört ana oyun yayınlandı ve beşincisi olan Assassin's Creed Shadows, Kasım 2024'te piyasaya sürülmek üzere.
Geliştirme Döngülerinin Uzaması
Ubisoft, Assassin's Creed Shadows için geliştirme döngüsünü yaklaşık dört yıla çıkardı. Bu, serinin en uzun sürede geliştirilen projesi olma özelliğini taşıyor. Shadows'un baş yapımcısı Karl Onnée, gelecekteki oyunların da benzer sürelerde geliştirilebileceğini belirtti. Onnée'ye göre, dört yıllık bir geliştirme süresi, bir oyunun kavramsallaştırılmasından üretimine kadar olan süreçte gerekli geri bildirimi almak için ideal bir süre. Bu süre zarfında oyunlar, kalite standartlarını koruyarak birçok kez test edilip, iyileştirilebilir.
Onnée'nin bu görüşü, uzun bir kariyere sahip olan bir oyun geliştiricisi olarak dikkate değer. O, Ubisoft gibi dev bir şirkette bile, bir oyunun aceleye getirilemeyeceğini vurguluyor. Bir projeyi hızlandırmak için daha fazla insan gücü eklemek, bazı durumlarda faydalı olabilir. Ancak, oyunun tekrar tekrar test edilmesi ve geliştirilmesi için zaman gereklidir. Onnée bu noktayı vurgulayarak, Ne kadar çok zamanınız varsa, o kadar çok yenileme yapabilirsiniz, dedi. Bu durum, dört yıllık geliştirme döngülerinin geliştiriciler için doğru dengeyi sunduğunu gösteriyor.
Assassin's Creed'in Geleceği
Ubisoft'un diğer stüdyolarının da Onnée'nin görüşlerini paylaşıp paylaşmayacağı zamanla belli olacak. Ancak, genel olarak AAA oyunların geliştirme döngülerinin uzadığını görmekteyiz. Bu nedenle, gelecekteki Assassin's Creed oyunlarının da dört yıllık döngüleri benimsemesi oldukça olası görünüyor. Bu, hem geliştiricilerin hem de oyuncuların beklentilerini karşılayabilecek bir süreç olabilir.
Ubisoft Quebec'in Shadows'tan sonraki ana bölümünün, şu anda Ubisoft Montreal'de üzerinde çalışılan Assassin's Creed Codename Hexe olması bekleniyor. Hexe'nin geliştirilmesine ne zaman başlandığı net olmasa da, projenin varlığı Eylül 2022'de resmi olarak doğrulandı. Hexe, serinin gelecekteki yönünü belirleyecek önemli bir proje olabilir.
Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.