Şu anda 9 milyar 681 milyon lira proje bedeliyle 6 ayrı karayolu projesine devam ediyoruz. Kırklareli’ni Saray üzerinden, organize sanayi bölgeleri ve Avrupa Serbest Bölgesi ile Tekirdağ’a bağlayan Saray-Kırklareli Yolu’nu; toplam 71,1 km uzunluğunda projelendirdik. Projenin tamamlanmasıyla ulaşım süresini 78 dakikadan 45 dakikaya düşüreceğiz.” dedi. Bakan Uraloğlu ayrıca, 62 kilometresi Kırklareli’nden geçen 229 kilometre uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren projesi ile Kırklareli’ni İpek Demiryolu güzergâhının önemli merkezlerinden biri haline getirdiklerini ve bu proje kapsamında Kırklareli’nde Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran istasyonlarını inşa ettiklerini bildirerek, “Projenin tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat arttıracağız.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kırklareli Ak Parti İl Danışma Meclisi Toplantısı’nda yaptığı açıklamada, 3 gün önce 14 Ağustos 2001'de Türkiye’nin siyaset ve demokrasi tarihinde yerini alan AK Parti'nin 23. kuruluş yıl dönümünü kutladıklarını anımsatarak, “Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde ‘bugünden sonra artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak’ sözleriyle yola çıkan AK Partimiz; her zaman ‘insanı yaşat ki devlet yaşasın’ prensibiyle hareket etti, politika ve yatırımlarının merkezine aziz milletimizin ihtiyaç ve taleplerini koydu. 2002 yılında yapılan ilk seçimlerde milletimizin desteğiyle tek başımıza iktidara geldik. 23. yılımıza da umudun, geleceğin ve icraatın adı olarak iktidarda girdik. Bu 23 yıllık süreçte, sosyal alandan ekonomiye, hukuktan dış politikaya, eğitimden sağlığa, savunma sanayiine, ulaşımdan çevre ve şehirciliğe ve üretimden teknolojiye hemen her konuda köklü reformlar gerçekleştirdik, her alanda Türkiye’ye çağ atlattık.” dedi.
“Cumhurbaşkanımızın Vizyoner Liderliğinde, Türkiye'yi 2053 ve 2071 Vizyonlarına Taşıma Yolunda Emin Adımlarla İlerliyoruz”
AK Parti ile birlikte Türkiye'yi çok daha güçlü, demokratik ve gelişmiş bir ülke haline getirmek için gece gündüz çalıştıklarını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “23 yıllık yolculuğumuzda, milletimizin güveni ve desteğiyle başardığımız her şey, bizi daha büyük hedeflere ulaşmak için motive etti. Tecrübeli kadrolarımız ve istikrar içinde değişim anlayışımız ile zorlu dünya ve bölge şartlarında, Türkiye Yüzyılı’nda yeni hedeflerle yolumuza devam ediyoruz. Cumhurbaşkanımızın vizyoner liderliğinde, Türkiye'yi 2053 ve 2071 vizyonlarına taşıma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Bu vesileyle, partimizin kuruluşundan bu yana emeği geçen tüm dava arkadaşlarıma, bizlere güvenen ve destekleyen aziz milletimize de şükranlarımı sunuyorum.” ifadelerini kullandı.
“Türkiye’nin Ulaşım ve İletişim Altyapısına 276 Milyar 385 Milyon Dolar Yatırım Gerçekleştirdik”
AK Partililere seslenen Bakan Uraloğlu, sıradan bir partinin mensupları olmadıklarını vurgulayarak, “Bizim bir davamız var. Bizim millet diye, vatan diye, bayrak diye, hizmet diye bir derdimiz var. Milletimizin yıllarca beklediği, bazılarının hayal bile edemeyeceği dev projeleri tamamlayıp milletimizin hizmetine sunduk. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2002 yılından bu yana Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 276 milyar 385 milyon dolar yatırım gerçekleştirdik. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde; Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale Köprüleri, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları, Filyos Limanı ve Çamlıca Kulesi gibi dev projeleri birbiri ardına hayata geçirdik.” şeklinde konuştu.
“Kırklareli’nin Büyüme Hızına ve Artan Trafik Yoğunluğuna Bağlı Olarak Dev Yatırımlar Hayata Geçiriyoruz”
2002 yılında 6 bin 101 kilometreden devralınan bölünmüş yol uzunluğunu, yaklaşık 29 bin 434 kilometreye ulaştırdıklarını anımsatan Uraloğlu, bölünmüş yollarla bağlanan şehir sayısını 6’dan 77’ye yükselttiklerini belirterek Türkiye’yi Avrupa’nın 6., dünyanın 8. Yüksek Hızlı Tren işletmecisi yaptıklarını bildirdi. Uraloğlu, “Ülkemizi hızlı trenle buluşturarak 2.251 kilometre hızlı tren ağı inşa ettik.
Havacılıkta çağ atladık. İç hatlardaki aktif havalimanı sayımız 26 iken son olarak 10 Ağustos’ta hizmete açtığımız Çukurova Uluslararası Havalimanıyla 58’e yükselttik. 50 ülkede 60 noktaya uçuş gerçekleştiriliyorken bugün 131 ülkede 346 noktaya ulaştık. Ülkemizin ilk yerli ve milli haberleşme uydusu TÜRKSAT 6A’yı da daha geçtiğimiz ay içinde uzaya başarıyla fırlattık. Test sürecine başladık.” dedi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yüksek vizyonu ile bölünmüş yolları, otoyolları, köprüleri, tünelleri, demiryolları, hava limanları ve uydular gibi nice eseri hayata geçirdiklerini belirten Uraloğlu, Kırklareli’nde de ulaştırma ve altyapı alanında önemli projeler yaptıklarını söyledi. Uraloğlu, Trakya Bölgesinin; güçlü karayolu altyapısı, limanları, demiryolu ve havayolu bağlantıları ile Avrupa’yı Asya’ya bağlayan köprü konumunda olduğunu hatırlatarak, “Özellikle Dereköy Sınır Kapısı üzerinden Bulgaristan’a ulaşım sağlaması, Edirne’den İstanbul’a kadar Trakya’yı kat eden otoyol ve devlet yoluna yakınlığı ile de lojistik açıdan büyük önem arz ediyor. Bu nitelikleriyle Kırklareli her gün büyüyor, gelişiyor. Biz de bunun farkındayız ve Kırklareli’nin büyüme hızına ve artan trafik yoğunluğuna bağlı olarak nice yeni proje üretiyor, dev yatırımlar hayata geçiriyoruz. Son 22 yılda Kırklareli’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 27 milyar 593 milyon lira yatırım gerçekleştirdik.” dedi.
“Projenin Tamamlanmasıyla Ulaşım Süresini 78 Dakikadan 45 Dakikaya Düşüreceğiz”
2002 yılında Kırklareli’nde 77 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 259 kilometreye çıkardıklarını belirten Uraloğlu, “Kırklareli’yi; Edirne’ye, Tekirdağ’a, İstanbul’a bölünmüş yollar ile bağladık. Şu anda 9 milyar 681 milyon lira proje bedeliyle 6 ayrı karayolu projesine devam ediyoruz. En önemli projelerimizden biri de sabah buraya gelirken Pınarhisar’daki şantiyesinde incelemelerde bulunup bilgi aldığımız Saray – Kırklareli Yolu... Kırklareli’ni Saray üzerinden, organize sanayi bölgeleri ve Avrupa Serbest Bölgesi ile Tekirdağ’a bağlayan Saray-Kırklareli Yolu’nu; toplam 71,1 km uzunluğunda projelendirdik.” diye konuştu.
Şubat ayı içerisinde Saray-Kırklareli Yolu bünyesinde bölünmüş yol standardında tamamlanan 6,3 kilometre uzunluğundaki Vize Çevre Yolu’nun açılışını gerçekleştirdiklerini de hatırlatan Uraloğlu, “Transit trafiğin kesintisiz akışını tesis ederek ilçe merkezindeki trafik yoğunluğu rahatlattık; hızlı, güvenli ve konforlu ulaşım sağladık. Vize şehir geçişini 12 dakikadan 3 dakikaya indirdik. 2024 yılı içerisinde de; yolun 3,7 kilometresini daha bölünmüş yol haline getirmeyi ve önceki yıllarda tamamlanan 10,8 kilometrelik kesimin üstyapısını yenilemeyi hedefliyoruz. Geriye kalan 34,3 kilometrelik kesimin tamamlanması için de çalışmalarımız sürüyor. Projenin tamamlanmasıyla ulaşım süresini 78 dakikadan 45 dakikaya düşüreceğiz.” dedi.
Pınarhisar-Demirköy-İğneada Yolu Projesi hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, Trakya Bölgesinin Karadeniz sahiline açılan en önemli turizm beldesi olan İğneada'ya ulaşımın sağlanması adına büyük önem taşıdığını belirterek, “Edirne, Kırklareli, Tekirdağ ve İstanbul illerinin İğneada'ya ulaşan tek aksıdır. Ayrıca Karadeniz kıyısındaki eşsiz longoz ormanları ve orman sanayisine dayanan ekonomik faaliyetleriyle de öne çıkmaktadır. Yolumuzun Demirköy geçişindeki 5,5 km’lik Demirköy Çevre Yoluyla birlikte iş kapsamındaki 75 metrelik Bulanık Deresi Köprüsü’nü de inşa ederek trafiğe açmıştık. Yolun kalan kesimlerinde de çalışmalara hızla devam ediyoruz.” şeklinde konuştu.
Bakan Uraloğlu, Kırklareli’nin şehir içinde kalan tüm demiryolu altyapısını da modernize ettiklerini belirterek, sözlerine şu şekilde devam etti:
“62 kilometresi Kırklareli’nden geçen 229 kilometre uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren projesi ile Kırklareli’ni İpek Demiryolu güzergâhının önemli merkezlerinden biri haline de getiriyoruz. Bu proje kapsamında Kırklareli’nde Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran istasyonlarını inşa ediyoruz. Projenin tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat arttıracağız. Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresini 4 saatten 1,5 saate; yük taşıma süresini ise 8,5 saatten 3,5 saate düşüreceğiz. Hattın hizmete alınmasıyla birlikte gelişmeye başlayacak ticari hareketlilik bölge insanımızın ve ülkemizin ekonomik süreçlerine, kalkınmasına ve gelişmesine katkı sağlayacak. Hizmetlerimize elbette devam edeceğiz. En az bu kadar kıymetli olan vatandaşımızın gönlüne girmektir. Yaptığımız işlerin vatandaşımızın gönlündeki yeri ne kadardır, biz bunları yapmaya devam edeceğiz. Şunu unutmayalım ki değerli kardeşlerim bu hizmetlerden paha da daha ağır olanı gönüllere girmektir. Bu seçimlerde de biz gerçekten bunu birçok yerde gördük, Kırklareli'nde çok net bir şekilde gördük. İl merkezinde Cumhur İttifakı olarak MHP belediyemizle yolumuza devam ediyoruz bu bizim gurur kaynağımız olmuştur. O zaman biz bütün Trakya başta olmak üzere öyle güzel belediyecilik yapacağız ki öyle güzel işler yapacağız ki herkese rol model olacağız. Sadece Trakya'da değil bütün Türkiye'de inşallah bunu başaracağız. Elbette Cumhurbaşkanımızın bir karşılığı var. Onun için değerli kardeşlerim önce ailemize sahip çıkacağız sonra akrabamıza çevremize sahip çıkacağız, beldemize, ilimize sahip çıkacağız. Kırklareli bunu göstermiştir. Kırklareli’nin bu yolda daha da ileriye gideceğine ben canı gönülden inanıyorum.”
Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.