Glory Filminin Konusu: 54. Massachusetts Piyade Alayı’nın Gerçek Hikayesi
Glory, Amerikan İç Savaşı sırasında Birlik Ordusu’nun ilk tamamen siyahi alayı olan 54. Massachusetts Piyade Alayı’nın kahramanlık hikayesini anlatır. Alay, Yüzbaşı Robert Gould Shaw’un (Matthew Broderick) komutası altında savaşmıştır ve Shaw, askerleri eğitimle görevlendirmiştir. Bu askerler arasında John Rawlins (Morgan Freeman), Jupiter Sharts (Jihmi Kennedy), Silas Trip (Denzel Washington) ve Thomas Searles (Andre Braugher) gibi karakterler bulunmaktadır. Film boyunca Shaw, askerlerine Birlik için savaşmaları gerektiğini vurgularken, Trip gibi karakterler, kendilerini vatandaş olarak bile görmeyen bir ülkeye hizmet etme konusunda tereddüt eder. Trip, geçmişte köleleştirilmiş insanların gördüğü zalim muameleye karşı çıkar ve bu sebeple, Birlik bayrağını taşımak gibi sembolik görevleri üstlenmeyi başta reddeder.
Edward Zwick’in Yönetmenlik Başarısı ve Savaşın Gerçekçi Tasviri
Glory’nin etkileyici bir İç Savaş filmi olmasını sağlayan unsurlardan biri de yönetmen Edward Zwick’in yeteneğidir. Zwick, The Last Samurai ve Legends of the Fall gibi filmleriyle tanınır, ancak savaş sahnelerindeki gerçekçi tasviriyle de dikkat çeker. Glory’de savaşın barbarlığı ve yeni mühimmat teknolojilerinin çatışmalarda yarattığı etkiler başarıyla gösterilmiştir. Film, özellikle Siyah askerlere verilen yetersiz malzemeler ve zor şartlar gibi unsurlarla, izleyiciye bir anlamda savaşın acımasız yüzünü hissettirmeyi başarır. 54. Alay’ın diğer beyaz birliklerle kıyaslandığında ne kadar dezavantajlı durumda olduğunu görmek, savaşın adaletsizliğini gözler önüne sermektedir.
Glory’de Siyah Askerlerin Yaşadığı İçsel Çatışmalar
Glory, Amerikan İç Savaşı’nda Siyah askerlerin karşılaştığı ırkçılığı ve karmaşık ilişkileri derinlemesine inceleyen bir film olarak öne çıkar. Yüzbaşı Shaw, aslında siyahi askerlerine onurlu bir görev sunduğunu düşünse de, aralarındaki statü farkını asla tamamen anlayamaz. Film, Siyah deneyimindeki çeşitliliği göstermek konusunda başarılıdır; özgür bir adam olan Thomas Searles, Shaw’a sadakat hissederken, Trip gibi karakterler daha şüpheci bir bakış açısına sahiptir. Özellikle Trip’in firar ettiği gerekçesiyle kırbaçlandığı sahne, filmde izleyiciye güçlü duygular yaşatan anlardan biridir. Bu sahne, sadece savaşın değil, aynı zamanda köleliğin yarattığı acının ne kadar derin olduğunu gözler önüne serer.
Glory’nin Kusurları ve Beyaz Kurtarıcı Eleştirisi
Glory filmi oldukça başarılı bir yapım olarak görülse de eleştirmenlerden bazı olumsuz yorumlar da almıştır. Ünlü eleştirmen Roger Ebert, filmin anlatısında beyaz bir kahramanın merkeze alınmasını eleştirmiştir. Shaw karakterinin merkezde olması, bazı izleyicilere Siyah karakterlerin hikayesini yeterince yansıtmadığı şeklinde algılanmıştır. Filmin sonundaki kahramanlık sahnesi, aslında hüzünlü bir zaferi simgeler, zira Siyah askerlerin savaşın ardından hala eşit haklara sahip olmaması gerçeği göz ardı edilemez. Trip’in savaşın sonunda, diğer askerleri yanına alarak birleştirici bir rol oynaması ve bayrağı cesurca taşımaya karar vermesi etkileyici bir sahne olsa da, savaşın ardından Siyah askerlerin gördüğü kötü muameleye de ışık tutmak gerektiği açıktır.
Denzel Washington’un Yıldızlaştığı An
Glory, Denzel Washington’ın kariyerinde bir dönüm noktası olmuştur. Film, Washington’a En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu dalında Oscar kazandırarak onun yıldızlaşmasını sağladı. Washington, birkaç yıl önce Cry Freedom filmindeki performansıyla da övgü almıştı ancak Glory filmi, onu neslinin en önemli oyuncularından biri haline getirdi. Washington’ın performansı, Siyah askerlerin yaşadığı zorlukları ve içsel çatışmaları izleyiciye güçlü bir şekilde aktarırken, onu neslinin simge isimlerinden biri haline getirdi.
Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Ege Gündem Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ege Gündem Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ege Gündem Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ege Gündem Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.